Mokslo metų pradžia ir saugus eismas šalies keliuose

Weather conditions table


Mėgstami Pavadinimas Vieta Data Oro temperatūra (℃) Vėjo kryptis Vėjo greitis (m/s) Kritulių tipas Kritulių intensyvumas (mm/h) Dangos temperatūra (℃) Rasos taškas (℃) Kelio dangos būklė Sukibimo koeficientas ID UNIX_TIME ROAD_SORT CAMERA_ID COL_NAME COL_FRICTION
 

Duomenų teikėjai

LIETUVOS AUTOMOBILIŲ KELIŲ DIREKCIJA PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS

NACIONALINĖ ŽEMĖS TARNYBA PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS

Lietuvos Respublikos teritorijos M 1:10 000 georeferencinio pagrindo duomenų bazė GDB10LT ©Nacionalinė žemės tarnyba prie ŽŪM 2003-2012

Lietuvos Respublikos teritorijos M 1:10 000 skaitmeninis rastrinis ortofotografinis žemėlapis ORT10LT ©, 2006

 

Naudojimo sąlygos

Svetainėje eismoinfo.lt teikiamą informaciją naudoti ir platinti kituose informaciniuose šaltiniuose galima tik nurodant Lietuvos automobilių kelių direkciją prie Susisiekimo ministerijos arba interneto svetainę eismoinfo.lt kaip informacijos šaltinį.

Eismoinfo.lt pagalba...
 

PRANEŠTI EISMO INFORMACIJOS CENTRUI

Siųsti

Vaizdo kameros


Atviri duomenys

Atviri duomenys - tai duomenys, kuriuos bet kas gali laisvai panaudoti, pakartotinai panaudoti ir platinami, daugių daugiausia patenkindamas reikalavimą nurodyti duomenų šaltinį ir reikalavimą pakartotinai naudoti duomenis tik tomis pačiomis sąlygomis.[1]  Lietuvos automobilių kelių direkcija prie SM (toliau – Kelių direkcija), prisijungdama prie atvirų duomenų iniciatyvos Lietuvoje, sudaro galimybę visiems naudotis pirminiais, Kelių direkcijos disponuojamais duomenimis. Tokiais duomenimis gali nevaržomai naudotis įvairių mobiliųjų ar taikomųjų programų kūrėjai, mokslininkai ir studentai, privačių ir valstybinių įmonių darbuotojai bei kiti asmenys ar jų grupės. Už atvirų duomenų naudojimą atsako duomenų naudotojai. Taip pat Kelių direkcijos administratoriai negarantuoja, kad duomenų prieinamumas bus nepertraukiamas ir be klaidų, kad defektai ir duomenų klaidos bus nedelsiant ištaisytos.
Atviri Kelių direkcijos duomenys arba nuorodos į atvirus duomenis yra talpinamos internetinėse svetainėse lakd.lt, eismoinfo.lt ir opendata.gov.lt

Kelių oro sąlygų duomenys ir eismo apribojimų (remonto darbų, kliūčių ir pan.) informacija yra teikiama DATEX II 2.0RC2 formatu, kurio specifikacija pateikiama interneto puslapyje www.datex2.eu

Duomenys duomenų gavėjui yra teikiami neatlygintinai, tačiau su duomenų gavėju yra sudaroma duomenų teikimo sutartis, kuria duomenų gavėjas įsipareigoja duomenis naudoti sutartyje nurodytu tikslu, sąlygomis ir tvarka.

 

Kelių oro sąlygų stotelių duomenys

Šalia valstybinės reikšmės kelių pastatytos automatinės kelių oro sąlygų stotelės iš kurių duomenys renkami į Valstybinės reikšmės kelių eismo informacinę sistemą. Kelių oro sąlygų stotelėse sumontuoti jutikliai matuojantys kelių būklei ir eismo sąlygoms nustatyti reikalingą informaciją (kelio dangos paviršiaus ir oro temperatūrą, oro santykinę drėgmę, rasos tašką, vėjo kryptį, greitį ir gūsius, kritulių intensyvumą ir tipą, matomumą, kelio dangos būklę, kelio konstrukcijos įšalo gylį ir kt.)

Kelių oro sąlygų stotelių informaciją galite gauti JSON formatu šiais internetiniais servisais:

http://eismoinfo.lt/weather-conditions-service

http://eismoinfo.lt/weather-conditions-retrospective?

Retrospektyvos serviso parametrai:

id – įrenginio id, galima paimti iš pirmo.

time – unix timestamp seniausiems duomenim (nebūtinas)

number – duomenų skaičius (nebūtinas, standartiškai gražinama 100 įrašų).

 

Eismo intensyvumo skaitiklių duomenys

Eismo intensyvumo skaitikliai į Valstybinės reikšmės kelių eismo informacinę sistemą  teikia duomenis apie įrengimo vietoje keliu pravažiavusių transporto priemonių skaičių, greitį ir kryptį. Eismo intensyvumo skaitiklių duomenis (skaitiklio ID, pavadinimas, vieta (kelio numeris, pavadinimas), įrenginio vieta (km) ir koordinatės x,y (WGS), skaitiklio homogeninis ruožas (pradžios ir pabaigos taškas x,y), homogeninio ruožo greičio režimai (žiemą, vasarą), vidutinis greitis pirmyn/atgal, vidutinis transporto priemonių skaičius pirmyn/atgal.) galite gauti jSON formatu internetiniu servisu:

http://eismoinfo.lt/traffic-intensity-service

 

Eismo apribojimų duomenys:

Informacija apie remonto darbus bei jų trukmę ir apylankas, perspėjimus apie eismo apribojimus dėl gamtinių sąlygų ir įspėjimus apie eismui pavojingas kliūtis bei eismo sutrikimus galite gauti jSON formatu internetiniu servisu: 

http://restrictions.eismoinfo.lt

Duomenų struktūra yra artima WAZE CIFS specifikacijai: https://blog.waze.com/p/blog-page_19.html

 

 

Elektromobilių įkrovos stotelių duomenys

Informaciją apie šalia valstybinės reikšmės kelių pastatytų elektromobilių įkrovos stotelių veikimą ir užimtumą galima gauti jSON formato internetine paslauga:

http://eismoinfo.lt/eismoinfo-backend/feature-info/EIA/ID, kur ID yra stotelės identifikacinis kodas iš bendro stotelių sąrašo: http://eismoinfo.lt/eismoinfo-backend/layer-static-features/EIA?lks=true

 

Atviri GIS duomenys:

http://gissrv.eismoinfo.lt/server/rest/services/LAKD

http://lakd-lakd.opendata.arcgis.com

 

Atviri viešojo transporto kelionių duomenys:

http://www.visimarsrutai.lt/gtfs/gtfs_all.zip

Viešojo transporto kelionių duomenų informacinės sistemos duomenys GTFS formatu:

  • visų rūšių viešojo transporto tvarkaraščiai
  • viešojo transporto maršrutai
  • stotelės, stotys, oro uostai ir kt.

Duomenų šaltinis: Valstybinė kelių transporto inspekcija, savivaldybės ir privatūs vežėjai.

 

 

Ruduo siejamas ne tik su mokslo metų pradžia, bet ir su padidėjusiu eismo intensyvumu keliuose. Į mokyklas grįžta moksleiviai, o į didžiuosius miestus suvažiuoja būsimieji studentai. O žinias apie saugų eismą reiktų atnaujinti visiems eismo dalyviams – tiek vairuotojams, tiek pėstiesiems.

Vairuotojams primename, kad prieš kiekvieną kelionę būtina iš anksto pasirūpinti savo vairuojamos transporto priemonės technine būkle. Artėjant tamsiajam metų periodui vertėtų patikrinti ir automobilio žibintus, ar šie šviečia tvarkingai, ar nėra perdegusių lempučių. Verta patikrinti automobilio padangas, ar jos dar nepasiekė 3 mm žymos. Tik techniškai tvarkingas ir geromis padangomis apautas automobilis gali būti saugus eismo dalyvis.

 

Mažųjų moksleivių tėvai, nepamirškite apsaugoti nepilnamečius keleivius, visuomet prisegdami juos saugos diržais – užtikrinkite, kad žemesni kaip 135 cm ūgio vaikai būtų vežami tik specialiose sėdynėse ir pasirūpinkite, kad prie vaiko drabužių matomose vietose visada būtų pritvirtinti atšvaitai.

 

Gyvenvietėse ir kitose vietose, kur kelyje netikėtai gali pasirodyti dviračiais, paspirtukais ar riedlentėmis važiuojantys vaikai, būtinai apsidairykite, ar iš už stovinčių automobilių į kelyje nepasirodys vaikai.

Pėstiesiems reiktų įsidėmėti, kad ne gyvenvietėje keliu transporto priemonės važiuoja didesniu greičiu negu gyvenvietėje. Kelkraščiu arba važiuojamosios dalies pakraščiu einantys arba kelkraščiu riedučiais, riedlentėmis, paspirtukais važiuojantys pėstieji turi judėti prieš transporto priemonių važiavimo kryptį.

Asmenys, kurie kelkraščiu arba važiuojamosios dalies pakraščiu važiuoja neįgaliųjų vežimėliais, vedasi motociklą, mopedą, dviratį, traukia (stumia) rogutes ar vežimėlį, privalo judėti tik viena eile ir tik transporto priemonių judėjimo kryptimi.

Dviratininkams primename, kad dviračių taku ar dviračių juosta dviračio vairuotojas privalo važiuoti kuo arčiau tako ar juostos dešiniojo krašto. Jeigu pėsčiųjų ir dviračių take ar šaligatvyje horizontaliuoju ženklinimu (dviračio simboliu) yra paženklinta dviračių eismui skirta tako (šaligatvio) dalis, dviračio vairuotojas privalo važiuoti tik ja ir kuo arčiau jos dešiniojo krašto.

Važiuodami mopedu, motociklu, triračiu, visų rūšių keturračiais, vairuotojas ir keleiviai privalo naudoti motociklininkų apsaugas (motociklininkų šalmus, akių apsaugos nuo sužeidimo priemones). Leidžiama važiuoti be motociklininkų apsaugų, jeigu mopedas, motociklas, triratis, bet kurios rūšies keturratis turi kėbulą (kabiną) ar įmontuotus stogo saugos lankus, kurių paskirtis apsaugoti vairuotoją, keleivį nuo smūgių, ir yra įrengti saugos diržai.

 

Svarbiausia suprasti, kad kelyje vienu metu nuolat dalyvauja daugybė skirtingų eismo dalyvių - nuo pačių mažiausių pėsčiųjų iki jau kelyje patyrusių vairuotojų, o saugus eismas keliuose bus užtikrintas tik jiems visiems bendradarbiaujant ir stengiantis vieniems dėl kitų. Gražios ir saugios mokslo metų pradžios!