Lapkričio 15-oji skirta žuvusiems eismo įvykiuose atminti

Weather conditions table


Mėgstami Pavadinimas Vieta Data Oro temperatūra (℃) Vėjo kryptis Vėjo greitis (m/s) Kritulių tipas Kritulių intensyvumas (mm/h) Dangos temperatūra (℃) Rasos taškas (℃) Kelio dangos būklė Sukibimo koeficientas ID UNIX_TIME ROAD_SORT CAMERA_ID COL_NAME COL_FRICTION
 

Duomenų teikėjai

LIETUVOS AUTOMOBILIŲ KELIŲ DIREKCIJA PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS

NACIONALINĖ ŽEMĖS TARNYBA PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS

Lietuvos Respublikos teritorijos M 1:10 000 georeferencinio pagrindo duomenų bazė GDB10LT ©Nacionalinė žemės tarnyba prie ŽŪM 2003-2012

Lietuvos Respublikos teritorijos M 1:10 000 skaitmeninis rastrinis ortofotografinis žemėlapis ORT10LT ©, 2006

 

Naudojimo sąlygos

Svetainėje eismoinfo.lt teikiamą informaciją naudoti ir platinti kituose informaciniuose šaltiniuose galima tik nurodant Lietuvos automobilių kelių direkciją prie Susisiekimo ministerijos arba interneto svetainę eismoinfo.lt kaip informacijos šaltinį.

Eismoinfo.lt pagalba...
 

PRANEŠTI EISMO INFORMACIJOS CENTRUI

Siųsti

Vaizdo kameros


Atviri duomenys

Atviri duomenys - tai duomenys, kuriuos bet kas gali laisvai panaudoti, pakartotinai panaudoti ir platinami, daugių daugiausia patenkindamas reikalavimą nurodyti duomenų šaltinį ir reikalavimą pakartotinai naudoti duomenis tik tomis pačiomis sąlygomis.[1]  Lietuvos automobilių kelių direkcija prie SM (toliau – Kelių direkcija), prisijungdama prie atvirų duomenų iniciatyvos Lietuvoje, sudaro galimybę visiems naudotis pirminiais, Kelių direkcijos disponuojamais duomenimis. Tokiais duomenimis gali nevaržomai naudotis įvairių mobiliųjų ar taikomųjų programų kūrėjai, mokslininkai ir studentai, privačių ir valstybinių įmonių darbuotojai bei kiti asmenys ar jų grupės. Už atvirų duomenų naudojimą atsako duomenų naudotojai. Taip pat Kelių direkcijos administratoriai negarantuoja, kad duomenų prieinamumas bus nepertraukiamas ir be klaidų, kad defektai ir duomenų klaidos bus nedelsiant ištaisytos.
Atviri Kelių direkcijos duomenys arba nuorodos į atvirus duomenis yra talpinamos internetinėse svetainėse lakd.lt, eismoinfo.lt ir opendata.gov.lt

Kelių oro sąlygų duomenys ir eismo apribojimų (remonto darbų, kliūčių ir pan.) informacija yra teikiama DATEX II 2.0RC2 formatu, kurio specifikacija pateikiama interneto puslapyje www.datex2.eu

Duomenys duomenų gavėjui yra teikiami neatlygintinai, tačiau su duomenų gavėju yra sudaroma duomenų teikimo sutartis, kuria duomenų gavėjas įsipareigoja duomenis naudoti sutartyje nurodytu tikslu, sąlygomis ir tvarka.

 

Kelių oro sąlygų stotelių duomenys

Šalia valstybinės reikšmės kelių pastatytos automatinės kelių oro sąlygų stotelės iš kurių duomenys renkami į Valstybinės reikšmės kelių eismo informacinę sistemą. Kelių oro sąlygų stotelėse sumontuoti jutikliai matuojantys kelių būklei ir eismo sąlygoms nustatyti reikalingą informaciją (kelio dangos paviršiaus ir oro temperatūrą, oro santykinę drėgmę, rasos tašką, vėjo kryptį, greitį ir gūsius, kritulių intensyvumą ir tipą, matomumą, kelio dangos būklę, kelio konstrukcijos įšalo gylį ir kt.)

Kelių oro sąlygų stotelių informaciją galite gauti JSON formatu šiais internetiniais servisais:

http://eismoinfo.lt/weather-conditions-service

http://eismoinfo.lt/weather-conditions-retrospective?

Retrospektyvos serviso parametrai:

id – įrenginio id, galima paimti iš pirmo.

time – unix timestamp seniausiems duomenim (nebūtinas)

number – duomenų skaičius (nebūtinas, standartiškai gražinama 100 įrašų).

 

Eismo intensyvumo skaitiklių duomenys

Eismo intensyvumo skaitikliai į Valstybinės reikšmės kelių eismo informacinę sistemą  teikia duomenis apie įrengimo vietoje keliu pravažiavusių transporto priemonių skaičių, greitį ir kryptį. Eismo intensyvumo skaitiklių duomenis (skaitiklio ID, pavadinimas, vieta (kelio numeris, pavadinimas), įrenginio vieta (km) ir koordinatės x,y (WGS), skaitiklio homogeninis ruožas (pradžios ir pabaigos taškas x,y), homogeninio ruožo greičio režimai (žiemą, vasarą), vidutinis greitis pirmyn/atgal, vidutinis transporto priemonių skaičius pirmyn/atgal.) galite gauti jSON formatu internetiniu servisu:

http://eismoinfo.lt/traffic-intensity-service

 

Eismo apribojimų duomenys:

Informacija apie remonto darbus bei jų trukmę ir apylankas, perspėjimus apie eismo apribojimus dėl gamtinių sąlygų ir įspėjimus apie eismui pavojingas kliūtis bei eismo sutrikimus galite gauti jSON formatu internetiniu servisu: 

http://restrictions.eismoinfo.lt

Duomenų struktūra yra artima WAZE CIFS specifikacijai: https://blog.waze.com/p/blog-page_19.html

 

 

Elektromobilių įkrovos stotelių duomenys

Informaciją apie šalia valstybinės reikšmės kelių pastatytų elektromobilių įkrovos stotelių veikimą ir užimtumą galima gauti jSON formato internetine paslauga:

http://eismoinfo.lt/eismoinfo-backend/feature-info/EIA/ID, kur ID yra stotelės identifikacinis kodas iš bendro stotelių sąrašo: http://eismoinfo.lt/eismoinfo-backend/layer-static-features/EIA?lks=true

 

Atviri GIS duomenys:

http://gissrv.eismoinfo.lt/server/rest/services/LAKD

http://lakd-lakd.opendata.arcgis.com

 

Atviri viešojo transporto kelionių duomenys:

http://www.visimarsrutai.lt/gtfs/gtfs_all.zip

Viešojo transporto kelionių duomenų informacinės sistemos duomenys GTFS formatu:

  • visų rūšių viešojo transporto tvarkaraščiai
  • viešojo transporto maršrutai
  • stotelės, stotys, oro uostai ir kt.

Duomenų šaltinis: Valstybinė kelių transporto inspekcija, savivaldybės ir privatūs vežėjai.

 

 

Lapkričio 15 d. Lietuvoje minima Pasaulinė žuvusiųjų eismo įvykiuose atminimo diena. Visame pasaulyje ši diena minima kiekvieną trečiąjį lapkričio sekmadienį jau nuo 2005 metų. Taip siekiama atkreipti visuomenės dėmesį į kasdien eismo įvykiuose žūstančius bei sužalojamus žmones. Transporto priemonių vairuotojai, keleiviai ir pėstieji skatinami susimąstyti apie savo, ir kitų asmenų saugumą keliuose bei atminti nukentėjusiuosius.

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, per 30 atkurtos valstybės metų Lietuvos keliuose žuvo daugiau kaip 15 tūkst. eismo dalyvių. Tiesa, 1991 m. Lietuvos keliuose žuvo 1173 eismo dalyviai, o 2019 metais – 186. VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija iki 2050 metų siekia įgyvendinti „Viziją 0“. Norima, kad Lietuvos keliuose nežūtų nė vienas eismo dalyvis. Šiam tikslui pasiekti telkiamos įvairių šalies institucijų pastangos, vykdoma saugaus eismo švietėjiška veikla, diegiamos eismo saugą užtikrinančios ir eismo įvykių padarinius švelninančios priemonės.


Palyginus su praėjusių metų sausio-spalio mėn. laikotarpiu, Lietuvoje įvyko 2,28 proc. mažiau eismo įvykių (2019 m. – 2632, 2020 m. – 2572), 15 proc. mažėjo žuvusių (2019 m. – 158, 2020 m. – 135) ir 4,8 proc. sužalotų eismo dalyvių (2019 m. – 3125, 2020 m. – 2975).

Šiais metais daugiausia eismo įvykių, kuriuose žuvo žmonės, buvo užfiksuota Panevėžio ir Vilniaus apskrityje – po 26 žuvusiuosius, mažiausiai Tauragės apskrityje, kurios keliuose žuvo 6 asmenys. Kauno apskrityje žuvo 23, Marijampolės ir Alytaus apskrityse po 7, Utenos ir Telšių apskrityse po 8, o Klaipėdos ir Šiaulių apskrityse po 12 asmenų.

Primename, kad tamsiuoju paros metu, neturint atšvaito, pėstieji privalo vilkėti ryškiaspalvę liemenę arba neštis šviečiantį žibintą. Laikantis šių nurodymų, tikimybė išvengti traumų ir sužeidimų padidėja kelis kartus. Pėstieji taip pat turi įvertinti atstumą iki artėjančios transporto priemonės, eidami per kelią nedelsti ir nestoviniuoti, nebėgti per važiuojamąją kelio dalį, nesinaudoti mobiliaisiais telefonais. Į kitą važiuojamosios dalies pusę pėstieji privalo eiti tik pėsčiųjų (taip pat požeminėmis ir esančiomis virš kelio) perėjomis, o kur jų nėra, – sankryžose pagal šaligatvių arba kelkraščių liniją.


Vairuotojai, pasirinkdami važiavimo greitį, atsižvelkite į važiavimo sąlygas, ypač vietovės reljefą, kelio ir transporto priemonės būklę ir krovinį, meteorologines sąlygas, taip pat eismo intensyvumą, kad galėtumėte sustabdyti transporto priemonę iki bet kurios iš anksto numatomos kliūties. Taip pat primename, kad važiuodami atbuli vairuotojai visada turi duoti kelią pėstiesiems, taip pat praleisti pėsčiuosius besikertančiose pėsčiųjų sankryžose, sukdami į kairę arba dešinę, kur yra papildomos šviesoforo rodyklės kryptys. Būkite saugūs keliuose!