Saugus paspirtukų ir dviračių eismas tamsiu paros metu

Weather conditions table


Mėgstami Pavadinimas Vieta Data Oro temperatūra (℃) Vėjo kryptis Vėjo greitis (m/s) Kritulių tipas Kritulių intensyvumas (mm/h) Dangos temperatūra (℃) Rasos taškas (℃) Kelio dangos būklė Sukibimo koeficientas ID UNIX_TIME ROAD_SORT CAMERA_ID COL_NAME COL_FRICTION
 

Duomenų teikėjai

LIETUVOS AUTOMOBILIŲ KELIŲ DIREKCIJA PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS

NACIONALINĖ ŽEMĖS TARNYBA PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS

Lietuvos Respublikos teritorijos M 1:10 000 georeferencinio pagrindo duomenų bazė GDB10LT ©Nacionalinė žemės tarnyba prie ŽŪM 2003-2012

Lietuvos Respublikos teritorijos M 1:10 000 skaitmeninis rastrinis ortofotografinis žemėlapis ORT10LT ©, 2006

 

Naudojimo sąlygos

Svetainėje eismoinfo.lt teikiamą informaciją naudoti ir platinti kituose informaciniuose šaltiniuose galima tik nurodant Lietuvos automobilių kelių direkciją prie Susisiekimo ministerijos arba interneto svetainę eismoinfo.lt kaip informacijos šaltinį.

Eismoinfo.lt pagalba...
 

PRANEŠTI EISMO INFORMACIJOS CENTRUI

Siųsti

Vaizdo kameros


Atviri duomenys

Atviri duomenys - tai duomenys, kuriuos bet kas gali laisvai panaudoti, pakartotinai panaudoti ir platinami, daugių daugiausia patenkindamas reikalavimą nurodyti duomenų šaltinį ir reikalavimą pakartotinai naudoti duomenis tik tomis pačiomis sąlygomis.[1]  Lietuvos automobilių kelių direkcija prie SM (toliau – Kelių direkcija), prisijungdama prie atvirų duomenų iniciatyvos Lietuvoje, sudaro galimybę visiems naudotis pirminiais, Kelių direkcijos disponuojamais duomenimis. Tokiais duomenimis gali nevaržomai naudotis įvairių mobiliųjų ar taikomųjų programų kūrėjai, mokslininkai ir studentai, privačių ir valstybinių įmonių darbuotojai bei kiti asmenys ar jų grupės. Už atvirų duomenų naudojimą atsako duomenų naudotojai. Taip pat Kelių direkcijos administratoriai negarantuoja, kad duomenų prieinamumas bus nepertraukiamas ir be klaidų, kad defektai ir duomenų klaidos bus nedelsiant ištaisytos.
Atviri Kelių direkcijos duomenys arba nuorodos į atvirus duomenis yra talpinamos internetinėse svetainėse lakd.lt, eismoinfo.lt ir opendata.gov.lt

Kelių oro sąlygų duomenys ir eismo apribojimų (remonto darbų, kliūčių ir pan.) informacija yra teikiama DATEX II 2.0RC2 formatu, kurio specifikacija pateikiama interneto puslapyje www.datex2.eu

Duomenys duomenų gavėjui yra teikiami neatlygintinai, tačiau su duomenų gavėju yra sudaroma duomenų teikimo sutartis, kuria duomenų gavėjas įsipareigoja duomenis naudoti sutartyje nurodytu tikslu, sąlygomis ir tvarka.

 

Kelių oro sąlygų stotelių duomenys

Šalia valstybinės reikšmės kelių pastatytos automatinės kelių oro sąlygų stotelės iš kurių duomenys renkami į Valstybinės reikšmės kelių eismo informacinę sistemą. Kelių oro sąlygų stotelėse sumontuoti jutikliai matuojantys kelių būklei ir eismo sąlygoms nustatyti reikalingą informaciją (kelio dangos paviršiaus ir oro temperatūrą, oro santykinę drėgmę, rasos tašką, vėjo kryptį, greitį ir gūsius, kritulių intensyvumą ir tipą, matomumą, kelio dangos būklę, kelio konstrukcijos įšalo gylį ir kt.)

Kelių oro sąlygų stotelių informaciją galite gauti JSON formatu šiais internetiniais servisais:

http://eismoinfo.lt/weather-conditions-service

http://eismoinfo.lt/weather-conditions-retrospective?

Retrospektyvos serviso parametrai:

id – įrenginio id, galima paimti iš pirmo.

time – unix timestamp seniausiems duomenim (nebūtinas)

number – duomenų skaičius (nebūtinas, standartiškai gražinama 100 įrašų).

 

Eismo intensyvumo skaitiklių duomenys

Eismo intensyvumo skaitikliai į Valstybinės reikšmės kelių eismo informacinę sistemą  teikia duomenis apie įrengimo vietoje keliu pravažiavusių transporto priemonių skaičių, greitį ir kryptį. Eismo intensyvumo skaitiklių duomenis (skaitiklio ID, pavadinimas, vieta (kelio numeris, pavadinimas), įrenginio vieta (km) ir koordinatės x,y (WGS), skaitiklio homogeninis ruožas (pradžios ir pabaigos taškas x,y), homogeninio ruožo greičio režimai (žiemą, vasarą), vidutinis greitis pirmyn/atgal, vidutinis transporto priemonių skaičius pirmyn/atgal.) galite gauti jSON formatu internetiniu servisu:

http://eismoinfo.lt/traffic-intensity-service

 

Eismo apribojimų duomenys:

Informacija apie remonto darbus bei jų trukmę ir apylankas, perspėjimus apie eismo apribojimus dėl gamtinių sąlygų ir įspėjimus apie eismui pavojingas kliūtis bei eismo sutrikimus galite gauti jSON formatu internetiniu servisu: 

http://restrictions.eismoinfo.lt

Duomenų struktūra yra artima WAZE CIFS specifikacijai: https://blog.waze.com/p/blog-page_19.html

 

 

Elektromobilių įkrovos stotelių duomenys

Informaciją apie šalia valstybinės reikšmės kelių pastatytų elektromobilių įkrovos stotelių veikimą ir užimtumą galima gauti jSON formato internetine paslauga:

http://eismoinfo.lt/eismoinfo-backend/feature-info/EIA/ID, kur ID yra stotelės identifikacinis kodas iš bendro stotelių sąrašo: http://eismoinfo.lt/eismoinfo-backend/layer-static-features/EIA?lks=true

 

Atviri GIS duomenys:

http://gissrv.eismoinfo.lt/server/rest/services/LAKD

http://lakd-lakd.opendata.arcgis.com

 

Atviri viešojo transporto kelionių duomenys:

http://www.visimarsrutai.lt/gtfs/gtfs_all.zip

Viešojo transporto kelionių duomenų informacinės sistemos duomenys GTFS formatu:

  • visų rūšių viešojo transporto tvarkaraščiai
  • viešojo transporto maršrutai
  • stotelės, stotys, oro uostai ir kt.

Duomenų šaltinis: Valstybinė kelių transporto inspekcija, savivaldybės ir privatūs vežėjai.

 

 

Rudenį vis ilgesnis tamsus paros metas, todėl norėtume dviračių bei paspirtukų vairuotojams priminti, kaip saugiai dalyvauti eisme. Svarbu suprasti, kad važiuodami gatve dviratininkai ir elektrinių paspirtukų naudotojai yra tokie patys eismo dalyviai, kaip ir automobilių vairuotojai. O elektrinis paspirtukas yra priskiriamas motoriniam dviračiui, todėl tokio paspirtuko vairuotojas turi laikytis Kelių eismo taisyklių reikalavimų, kurie taikomi dviračio vairuotojams.

 

Dviračių bei elektrinių paspirtukų vairuotojams svarbu žinoti, kad važiuoti jie privalo pėsčiųjų ar dviračių takais, o ten, kur jų nėra – kelkraščiu pagal eismo kryptį. Jeigu kelyje nėra nei dviračių tako, nei kelkraščio, leidžiama važiuoti šaligatviu arba važiuojamąja kelio dalimi, kuo arčiau dešinio krašto, o atšvaitas turi būti pritvirtintas kairėje pusėje taip, kad automobilių žibintai jį apšviestų. Be to, dviratininkams  reikia pasirūpinti, kad jų transporto priemonė turėtų baltą žibintą priekyje, raudoną – gale ir oranžinius atšvaitus, pritvirtintus ant stipinų. Pats eismo dalyvis turi vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais. O jei dviratininkų ar paspirtukininkų važiuoja daugiau, privaloma kelyje važiuoti viena eile.

 

Tais atvejais, kai dviračio ar elektrinio paspirtuko vairuotojui, riedančiam važiuojamąja dalimi, reikia pasukti į kairę, apsisukti ar pervažiuoti į kitą kelio pusę, rekomenduojama nuo dviračio ar elektrinio paspirtuko nulipti ir kirsti važiuojamąją dalį transporto priemonę vedantis. Pabrėžiama ir tai, kad dviračių ar elektrinių paspirtukų vairuotojai, artėdami prie vietos, kur reikia kirsti važiuojamąją dalį ten, kur eismas nereguliuojamas, visais atvejais privalo sumažinti važiavimo greitį. Judėjimą tęsti jie gali tik tada, kai įsitikina, kad važiuoti bus saugu ir nebus trukdoma kitiems eismo dalyviams.

 

Dviratininkas ar elektrinio paspirtuko vairuotojas visais atvejais privalo nulipti nuo savo transporto priemonės ir ją vestis, jei keliauja per pėsčiųjų perėją. Tik tokiu atveju pėsčiųjų perėjoje jis turi pirmenybę ir automobilių vairuotojai šį privalo praleisti. Išimtis taikoma tik tada, kai kelią norima kirsti ten, kur veda dviračių takas – dviem lygiagrečiomis linijomis, sudarytomis iš kvadratų, pažymėta juosta. Tokiu atveju dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojai privalo įsitikinti, kad jiems duodamas kelias, ir kirsti gatvę jie gali važiuodami.


Kelių eismo taisyklės numato, jog elektrinių paspirtukų vairuotojai pro pėsčiuosius turėtų važiuoti jų ėjimui artimu greičiu – maždaug 3–5 km/val. greičiu. Važiuojant dideliu greičiu galite nespėti sureaguoti į staigų pėsčiojo manevrą, pavyzdžiui, jam išgirdus jog jūs atvažiuojate. Svarbu suprasti, jog nevažiuojamoji dalis yra pėsčiųjų erdvė ir jie dar nėra įpratę, kai pro juos važiuoja paspirtukininkai, dviratininkai ar kiti eismo dalyviai. Svarbu suprasti, kad saugų eismą keliuose kurti privalo visi eismo dalyviai.